Wtorki z e-Commerce

Nowy cykl szkoleniowy

Handel internetowy oraz e-biznes – nie tylko z powodu pandemii koronawirusa – rozwijają się w tempie lawinowym. Wraz z nimi zmieniają się też regulacje prawne oraz wymagania regulatorów. Coraz częściej branża e-commerce utożsamiana jest nie tylko ze sprzedażą towarów, ale również z usługami oraz dystrybucją dóbr własności intelektualnej z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych.

Jeżeli wspierasz prawnie podmioty z branży e-commerce albo reprezentujesz ten sektor i chcesz poznać kluczowe prawne aspekty, to warto wziąć udział w naszym nowym cyklu szkoleniowym – Wtorki z e-Commerce.

Wtorki z e-Commerce

Wtorki z e-Commerce to cykl, w ramach którego w każdy trzeci wtorek miesiąca organizujemy dwugodzinne warsztaty online nt. najważniejszych kwestii prawnych dotyczących sprzedaży i świadczenia usług w Internecie. W ciągu roku zgromadzisz kompleksową wiedzę na temat prawnych aspektów prowadzenia e-biznesu. Podczas warsztatów możesz zadawać pytania na czacie lub bezpośrednio. Otrzymasz też dostęp do nagrań, dzięki czemu w każdej chwili możesz wrócić do interesujących Cię treści. Warsztaty prowadzą specjaliści, którzy uczestniczyli w licznych projektach z zakresu e-commerce, e-marketingu i usług cyfrowych.

Kim jesteśmy?

Od kilkunastu lat pomagamy rozwijać nowe gałęzie biznesu realizowane za pośrednictwem Internetu, technologii mobilnych a ostatnio także IoT i sztucznej inteligencji. Pomagamy wprowadzać nowe modele biznesowe, tworzyć marketplace oraz uruchamiać sprzedaż towarów i usług specjalnych (tytoń, alkohol, leki i substancje podobne). Doradzamy wydawcom, dostawcom treści, agregatorom, porównywarkom, sieciom społecznościowych, operatorom marketplace oraz firmom zajmującym się analityką danych pozyskiwanych przez Internet. Nasze wsparcie to połączenie wiedzy prawnej, doświadczenia i wiedzy o rozwiązaniach stosowanych w branży internetowej i mobilnej oraz znajomość oczekiwań regulatorów z zakresu danych osobowych, praw konsumentów, działalności telekomunikacyjnej czy przepisów antymonopolowych. Pracujemy nie tylko z największymi firmami e-biznesu. Wspieramy także startupy i firmy, które po sukcesach w swojej branży rozpoczynają sprzedaż przez Internecie.

Dlaczego warto dołączyć?

Podczas spotkań będziemy omawiać najważniejsze, praktyczne problemy prawne dotyczące sprzedaży i świadczenia usług w Internecie

W ciągu roku zgromadzisz kompleksową wiedzę na temat prawnych aspektów prowadzenia e-biznesu

W trakcie każdego wydarzenia masz możliwość zadawania pytań na czacie lub bezpośrednio

Otrzymujesz dostęp do nagrań, dzięki czemu w każdej chwili możesz wrócić do interesujących Cię treści

Warsztaty prowadzą specjaliści, którzy uczestniczyli w setkach projektów z zakresu e-commerce, e-marketingu i usług cyfrowych

Tematy warsztatów online

Popularne modele e-sprzedaży i kluczowe wyzwania prawne

Warsztaty online odbędą się 15.03.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Podczas pierwszego spotkania porozmawiamy o popularnych modelach e-sprzedaży, między innymi o tym, czym różni się tradycyjny sklep internetowy od sprzedaży w modelu marketplace, a także przedstawimy różne możliwości sprzedaży w modelu click&collect (zamów i odbierz). Wyjaśnimy również czym jest „dark store” oraz na jakie wyzwania prawne z nim związane należy zwrócić uwagę. Na warsztatach podzielimy się naszym doświadczeniem z realizacji projektów w każdym z wymienionych modeli, wskażemy na kluczowe wymogi prawne i podpowiemy jakie dokumenty są niezbędne do rozpoczęcia e-sprzedaży.

Jak przygotować regulamin i inne dokumenty dla serwisu www i e-sklepu?

Warsztaty online odbędą się 19.04.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Podczas spotkania opowiemy, jakie elementy wpływają na zakres i treść dokumentacji stosowanej w serwisach internetowych. Omówimy obowiązki informacyjne usługodawcy, przedstawimy szczególne zasady dotyczące ochrony konsumentów oraz wymogi wobec platform internetowych, a także wyjaśnimy, jakie znaczenie dla przygotowania dokumentacji dla serwisu www mają przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i własności intelektualnej.

Aplikacja mobilna – jakie szczególne wymagania trzeba wziąć pod uwagę?

Warsztaty online odbędą się 17.05.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

W ramach kolejnego spotkania z cyklu opowiemy o kluczowych wymogach prawnych związanych z dostarczaniem aplikacji mobilnych w modelach B2B i B2C. Skupimy się na tym, jakie wyzwania stoją przed dostawcami umieszczającymi swoje aplikacje w Google Play i AppStore oraz odpowiemy na pytanie, jak pogodzić te wymagania z obowiązującymi przepisami przy jednoczesnym zapewnieniu atrakcyjności rynkowej aplikacji mobilnych. Wyjaśnimy, jak legalnie zapobiegać fraudom, czy możliwe jest utrzymanie ciągłej sesji logowania, a także czy wyświetlanie informacji marketingowych bezpośrednio w aplikacji mobilnej wymaga zgody użytkownika. Na warsztatach omówimy, jakie dokumenty są niezbędne do uruchomienia aplikacji mobilnych, a także w jaki sposób zagwarantować użytkownikom dostęp do ich treści.

Model marketplace – na co powinien zwrócić uwagę dostawca platformy i e-sprzedawca

Warsztaty online odbędą się 21.06.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

E-marketing i marketing automation – zgody, profilowanie i automatyczne decyzje

Warsztaty online odbędą się 19.07.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Podczas warsztatów opowiemy o prawnych aspektach marketingu w Internecie. Omówimy wymogi prawne związane z prowadzeniem najpopularniejszych działań marketingowych, ale także analityki, która pomaga w kreowaniu działań marketingowych. Przeanalizujemy wymogi prawne związane z profilowaniem, w tym kierowaniem spersonalizowanych przekazów reklamowych. Opowiemy, jak zgodnie z prawem stosować remarketing i retargeting. Przedstawimy także czekające branżę e-commerce w najbliższym czasie zmiany regulacji prawnych dotyczących reklamy w Internecie.

Sprzedaż B2B, B2C i quasi-konsumenci – podstawowe podobieństwa i różnice

Warsztaty online odbędą się 23.08.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Na spotkaniu przedstawimy zagadnienia związane ze sprzedażą towarów i usług w modelach B2B oraz B2C. Omówimy podobieństwa i różnice w zakresie wymagań związanych z kierowaniem oferty do przedsiębiorców i konsumentów. Poruszymy również problem zawierania umów z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.

Reklamacje, rękojmia, odstąpienie, czyli najważniejsze problemy obsługi posprzedażowej

Warsztaty online odbędą się 20.09.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Na najbliższym spotkaniu opowiemy o prawnych aspektach obsługi sprzedażowej. Odpowiemy na pytania, jak ułożyć procesy reklamacji i zwrotu towarów oraz jakich błędów unikać, odpowiadając na reklamację klienta. Przeanalizujemy też nowe regulacje dotyczące rękojmi, wynikające z implementacji dyrektyw 2019/770 i 2019/771 (tzw. dyrektywa cyfrowa i dyrektywa towarowa), w tym reklamacji treści i usług cyfrowych lub towarów z elementami cyfrowymi. Przedstawimy również praktyczne zasady realizacji prawa odstąpienia od umowy. Omówimy także zgodne z prawem sposoby badania potrzeb i zadowolenia klienta.

Jak prowadzić sprzedaż alkoholu i innych produktów sensytywnych w sklepie internetowym?

Warsztaty online odbędą się 18.10.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Podczas spotkania Piotr Kalina i Aleksandra Urbanowicz opowiedzą o tym, jak zorganizować sprzedaż produktów sensytywnych w sklepach internetowych. Czy jest to w ogóle możliwe? Na co uważać, a czego się nie bać? Czy wyświetlanie informacji o alkoholach, które użytkownik może zamówić online, stanowi ich reklamę?

Konkursy, loterie i promocje w świecie cyfrowym

Warsztaty online odbędą się 15.11.2022 r. w godzinach 14:00-16:00

 

W związku z nadchodzącym „czarnym piątkiem”, przedstawimy zasady dotyczące organizacji promocji w świecie cyfrowym i omówimy zmiany, jakie w tym zakresie wprowadzają przepisy implementujące tzw. dyrektywę „Omnibus”. Opowiemy też, na co zwrócić uwagę, organizując konkurs lub loterię, w szczególności odpowiemy na pytania dotyczące prowadzenia takich akcji w mediach społecznościowych. Odrębną część spotkania poświęcimy projektowanym zmianom w kodeksie cywilnym i ustawie o prawach konsumenta, wynikającym z implementacji dyrektyw „towarowej” i „cyfrowej”.

Media społecznościowe i wtyczki portali społecznościowych

Warsztaty online odbędą się 17.01.2023 r. w godzinach 14:00-16:00

 

Większość naszego społeczeństwa korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Powoduje to, że wiele firm do tych kanałów kieruje większość swojego przekazu, w tym reklam. Na najbliższym spotkaniu z cyklu „Wtorki z ecommerce” Milena Wilkowska opowie o tym, czy w regulaminach korzystania z usług dla firm oferowanych przez najpopularniejsze serwisy czyhają jakieś prawne pułapki, jak organizować współpracę z influencerami na social mediach, jak przygotować się na zablokowanie wyświetlania reklam w portalach, oraz czy każda funkcjonalność wtyczek społecznościowych jest bezpieczna – prawnie i z poziomu cyber security. Wyjaśnimy jak przeprowadzić konkurs w popularnym serwisie społecznościowym i czy można zawierać umowę z klientem za pośrednictwem komunikatorów.

Współpraca z firmami logistycznymi, przewozowymi, kurierskimi i innymi dostawcami usług dla e-sklepów i serwisów www

Warsztaty online odbędą się 21.02.2023 r. w godzinach 14:00-16:00

Monetyzacja danych sprzedażowych – na jakich zasadach można je analizować i sprzedawać?

Warsztaty online odbędą się 21.03.2023 r. w godzinach 14:00-16:00

Kontakt

Udział w cyklu Wtorki z e-Commerce jest bezpłatny. Zapisy są możliwe za pośrednictwem poniższego formularza.
Masz pytanie? Napisz maila na

Formularz rejestracyjny na cykl spotkań dostępny na grclegal.pl