Tarcza Antykryzysowa

Widziana z perspektywy dostawcy IT

Nie jest to kompleksowe omówienie Tarczy, a bardziej zwrócenie uwagi na istotne kwestie z perspektywy Dostawców IT. To efekt naszej analizy Tarczy oraz pierwszych doświadczeń w ramach zleceń dot. wsparcia przy jej wdrożeniu.

Zachęcamy do pobrania dedykowanego materiału dot. Tarczy Antykryzysowej widzianej z perspektywy Dostawcy IT – to, co wedle naszej najlepszej wiedzy i doświadczenia ważne dla Dostawców IT, zawarliśmy w krótkim i prostym dokumencie.

Tarcza Antykryzysowa – 12 rzeczy o których warto wiedzieć

Mamy nadzieję i przekonanie, że radzicie sobie Państwo dobrze w tych trudnych czasach; my – jako Vendor Desk – trzymamy kciuki za powodzenie Waszego biznesu i przede wszystkim dobre zdrowie Wasze, Waszych Zespołów i Bliskich.

Zastanawialiśmy się jak pomóc naszym Klientom w tej niełatwej sytuacji i będziemy myśleć dalej; oczywiście, poza standardowymi rzeczami „projektowymi” i „nie-projektowymi”, które razem robimy [a te mogą się pojawić ze zdwojoną siłą w dobie przestojów na projektach, reorganizacji zespołów, zatorów płatniczych, najmów generujących obecnie nieakceptowalne koszty i tego wszystkiego, czego rynek się obecnie obawia], usiedliśmy dość wnikliwie do zaproponowanej przez rząd RP Tarczy Antykryzysowej, wyciągając z niej to, co wg nas może być przydatne dla Was, Naszych Klientów, Dostawców IT. Efekt w załączeniu.

Powyższe to stan obowiązujący na 7 kwietnia 2020. To ważne, bo jak się okazuje Tarcza „żyje zmianą”.

Zwracamy uwagę, że tego samego 7-ego kwietnia pojawił się kolejny projekt nowelizacji Tarczy, który zakłada m.in.

  • możliwość 3-krotnego uzyskania świadczenia postojowego przez osoby samozatrudnione (dotychczas było to świadczenie jednorazowe),
  • częściowe zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców zatrudniających od 10 do 49 osób,
  • nowy rodzaj zwrotnego wsparcia udzielanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu (np. w formie pożyczki, gwarancji czy poręczenia).

To raczej Tarcza Antykryzysowa 1.1. niż 2.0., rewolucji nie ma.

Na bieżąco monitorujemy – w razie uchwalenia nowych update’ów, niezwłocznie wrócimy z informacją.

Oczywiście chętnie pomożemy w procesie wdrożenia Tarczy Antykryzysowej i kolejnych jej update’ów – w zakresie w jakim się da – w Waszej Organizacji. Od pojedynczych telco z intencją zderzenia myśli i wyjaśnienia wątpliwości po pełne przygotowanie dokumentacji i wsparcie wdrożenia.

Po kilku dniach intensywnej pracy i pierwszych zleceniach z tego tematu, mamy to dobrze opracowane. Jesteśmy dostępni – dzwońcie, piszcie.

Materiał może także być pomocny dla osób z Waszych Zespołów np. zatrudnionych na B2B czy innych osób np. spoza Firmy – proszę śmiało dystrybuować materiał dalej.


Zobacz też powiązane artykuły