Usługi i treści cyfrowe

Najnowsze zmiany w prawie konsumenckim

Drugi miesiąc obowiązywania przepisów implementujących Dyrektywę Cyfrową to dobry moment na zastanowienie się, jak praktycznie podejść do nowych obowiązków związanych z dostarczaniem konsumentom treści i usług w świecie online. Zapraszamy na bezpłatne warsztaty, podczas których opowiemy o największych wyzwaniach, z jakimi spotykają się przedsiębiorcy wdrażający dyrektywę cyfrową.


warsztaty z 17.02.2023

Darmowe aplikacje, konta online, edytory tekstów i grafik, listy ulubionych produktów w sklepach internetowych, a może streaming warsztatów online? Które z nich są usługami, a które treściami cyfrowymi? Kto odpowiada za dostarczenie produktów cyfrowych i ich aktualizacji – właściciel aplikacji, czy sklep z aplikacjami? Jak zwrócić konsumentowi dane w przypadku odstąpienia od umowy i kiedy taki obowiązek się aktualizuje?

Z dniem 1 stycznia 2023, w przepisach ustawy o prawach konsumenta, obok „treści cyfrowych” pojawiło się także pojęcie „usług cyfrowych”.

Wiele podmiotów z branży e-commerce już w tym kroku zaczęło się zastanawiać, czy ich produkty dostępne online – i to nawet te nieodpłatne – będą „treścią” lub „usługą” cyfrową w rozumieniu Dyrektywy Cyfrowej. Dlaczego? Ponieważ oferowanie usług w środowisku tzw. user generated content, wymaga obecnie nie tylko opracowania dokumentacji uwzględniającej wymogi świadczenia usług drogą elektroniczną i ewentualnie świadczenia usług na odległość, ale także przemodelowania istniejących procesów reklamacyjnych, opracowania procesów aktualizacji treści lub usług, a nawet rozważenia, czy dostarczane przez nas „łatki” lub zmiany wizualne produktu nie wpłyną negatywnie na zobowiązania względem konsumentów.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się, jak poradzić sobie z praktycznymi problemami związanymi z wdrożeniem Dyrektywy Cyfrowej, zapraszamy do udziału w naszych warsztatach online. Podczas spotkania odpowiemy na kluczowe pytania, m.in.:

Czy nowe obowiązki dotyczą wszystkich przedsiębiorców świadczących usługi cyfrowe lub dostarczających treści cyfrowe? Kiedy możemy skorzystać ze zwolnienia ustawowego pomimo dostarczania takich usług lub treści?

Jakie konsekwencje grożą nam za brak wdrożenia zmian w procesach e-commerce, w tym w procesach reklamacyjnych?

Jak w praktyce wykonywać nowe obowiązki? Jak informować dostępnych aktualizacjach i konieczności ich instalacji? Jak wdrożyć wymogi dotyczące informowania m.in. o wymogach kompatybilności i interoperacyjności? Kiedy powinniśmy dołączać do produktów instrukcje? Jakie praktyczne wątpliwości budzą nowe regulacje?

Jakie działy organizacji zaangażować do wdrożenia zmian? Czy wystarczy tylko uzupełnienie regulaminu świadczenia usług?

Rejestracja