Obsługa naruszeń

Praktyczne wnioski z 4 lat stosowania RODO

Teoria już była – przejdźmy do praktyki!


szkolenie z 08.06.2022

Parafrazując Lawrence Petera Berra, my również wierzymy, że tylko w teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią a praktyką. W praktyce – jest. Z tego powodu na potrzeby naszego szkolenia przygotowaliśmy materiały ukierunkowane na maksymalnie praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu lokalizowania, obsługi naruszeń ochrony danych osobowych, a zwłaszcza kontaktu z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych i podmiotami danych.

Podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem, które zbudowaliśmy, obsługując Klientów w ponad 100 postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UODO.

Program warsztatów

Proces identyfikacji i obsługi naruszeń

\ IOD, project manager, privacy champion, dyrektor działu prawnego? Kto powinien przeprowadzać ocenę powagi naruszenia?

\ Rola IOD w obsłudze naruszeń w świetle stanowisk Prezesa UODO.

\ Jak ułożyć proces informowania o podejrzeniu naruszenia?

\ Nie psuj biznesu – czyli jak radzić sobie z naciskami

\ Zgłaszać czy nie zgłaszać – o roli zarządu przy podejmowaniu decyzji
o notyfikacji naruszenia

\ Jak zapewnić rozliczalność podejmowanych działań?

\  Współpraca z Grupą Kapitałową, szanse i wyzwania

Metodyka analizy naruszeń – na co należy zwracać uwagę?

\ ENISA, czy…  – jaką metodę oceny wdrożyć?
\ Czy dla powstania naruszenia istotnym jest wystąpienie skutku (np. rzeczywiste zapoznanie się z danymi)?

\ Kiedy należy ponowić ocenę ryzyka związanego z naruszeniem?

\ Czy przekazanie danych wewnątrz organizacji może zostać uznane za naruszenie?

\ Dlaczego analiza rzeczywistych możliwości wykorzystania danych jest ważna dla oceny ryzyka związanego z naruszeniem?

\ Jak ocenić wpływ naruszenia na prawa podmiotów danych, jeśli naruszenie dotyczy numeru PESEL,  danych finansowych, itd.? Czy jego występowanie zawsze będzie powodowało wysokie ryzyka dla praw lub wolności podmiotów danych?

\ Co w przypadku, w którym Twoja ocena ryzyka naruszenia nie pokrywa się z wytycznymi PUODO?

\ Zgłoszenia wstępne – najczęstsze błędy administratorów?

\ Czy możliwe jest przekonanie Prezesa UOOD do własnych argumentów? Jak to zrobić?

\ Działania naprawcze – jak je dostosować do naruszenia?

Omówienie najciekawszych postępowań i stanowisk Prezesa UODO

\ Jak traktować naruszenia, które zaszły po stronie podmiotów świadczących usługi na rzecz administratora np. operatorów pocztowych, firm kurierskich, procesorów ? Gdzie przebiega granica odpowiedzialności między klientem a operatorem?

\ Jak mitygować ryzyka związane ze współpracą z procesorami?

\ Jakie działania po otrzymaniu zgłoszenia naruszenia w praktyce wdraża Prezes UODO? Jak się do nich przygotować?

\ Spójność rozstrzygnięć organów nadzorczych, czyli dlaczego warto być na bieżąco z orzecznictwem europejskich organów nadzorczych.

Dlaczego warto

Nowatorskie podejście

nie będziemy skupiać się na definicjach i teorii. Zmierzymy się z tym, co w budowaniu procesu obsługi naruszeń najtrudniejsze. Z okazji czwartych „urodzin” RODO zapraszamy do udziału w wyjątkowo praktycznym szkoleniu.

Unikatowe doświadczenie

prawnicy naszej Kancelarii pomagali w obsłudze ponad 100 naruszeń. Chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami, porozmawiamy o wyzwaniach i sposobach ich rozwiązywania. Spotkanie zostanie przeprowadzone w formie praktycznych warsztatów, w ramach których będziemy pracowali na przykładach o różnym poziomie trudności. Gwarantujemy indywidualne podejście do zgłaszanych pytań.

Praktyczne materiały

po szkoleniu otrzymasz zestaw materiałów, które w przypadku konieczności obsługi naruszenia będziesz mógł wykorzystać w praktyce.

Jeśli program szkolenia wydaje Ci się ciekawy, udostępnij go dalej – razem budujmy społeczność specjalistów zajmujących się ochroną danych osobowych!

Informacje organizacyjne

Warsztaty oparte o case study prowadzone w formie hybrydowej w godzinach 9:00-16:00 w budynku Ufficio Primo przy ul. Wspólnej 62, 00-684 Warszawa oraz online.

Koszt udziału jednej osoby w warsztatach, w zależności od formy uczestnictwa, wynosi:

  • 890 PLN netto + VAT (udział w warsztatach stacjonarnych). Opłata obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, catering, obiad. Liczba uczestników spotkania jest ograniczona.
  • 740 PLN netto + VAT (udział zdalny). Opłata obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe.

Zapisy

Liczba uczestników jest ograniczona. Zgłoszenia prosimy przesyłać przez poniższy formularz lub na adres:

Zapisy na wydarzenie zostały zamknięte.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Maruta Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-684) przy ul. Wspólnej 62. Dane osobowe przetwarzane są w celu przyjęcia zgłoszenia i wykonania umowy. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się tutaj.